З досвіду роботи

Методична проблема: 

«Розвиток  критичного мислення учня на уроках історії»

Вступ
Проблема формування критичного мислення в Україні є сьогодні надзвичайно актуальною. Серед невичерпного потоку інформації дуже важливо вміти  вибрати з неї головне, проаналізувати та виробити власний план щодо її практичної реалізації. Технологія критичного мислення передбачає необхідність навчити учнів  розумових операцій для того, щоб вони змогли знайти власні шляхи розв’язання проблем і життєвих ситуацій.
Події Євромайдану продемонстрували готовність молодого покоління відстоювати національні цінності, українську державність, право обирати своє майбутнє.
Формується нова українська людина, яка глибоко розуміє суть суспільно-політичних процесів, уміння критично оцінювати події, що відбуваються у світі.
Такі риси особистості як активність, самостійність, здатність швидко адаптуватися до сучасних умов – є дуже важливими на сучасному етапі історичного розвитку. Їх формування вимагає нових підходів до процесу навчання.
Сучасне суспільство постійно висуває вимоги перед освітою. Одна з яких є підготовка людини, що може приймати критичні рішення, знаходити шляхи розв’язання проблем у складних життєвих ситуаціях.
Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Суспільствознавство») визначені завдання:
-       формування в учнів почуття власної гідності, поваги до прав людини;
-   розвиток інтелекту дитини, її критичного та творчого мислення, визначення нею власної ідентичності як особистості, громадянина…
Сучасна освіта віддає перевагу критичному мисленню, яке є важливим чинником формування громадянського суспільства. Актуальною стає проблема вдосконалення навичок мислення, яке не можливе без його критичності. Уміння критично мислити забезпечить науково-технічний і суспільний прогрес, стане запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першочергове значення.
Розвивати критичне мислення учнів необхідно тому, що це дає змогу учням краще усвідомлювати минуле й сучасне, стати відповідальним громадянином. Проте, як свідчать спостереження та дослідження, переважна більшість школярів недостатньо володіють такими логічними операціями як аналіз, синтез, узагальнення, порівняння.
Це може стати причиною нерозуміння певних суспільних чи історичних процесів, привести до прийняття проблемних непродуманих рішень та їх наслідків, що можуть негативно вплинути на майбутнє.
Провідна ідея досвіду: пошук і впровадження елементів методики критичного мислення учнів на уроках історії.
Суть досвіду полягає в  створенні умов для розвитку аналітичного та ґрунтовного мислення учнів у процесі навчання, їх  аргументованого висловлювання власної думки, застосовування отриманих знань на практиці.